رییس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: بانکها سهم 37 درصدی صنعت را از هدفمندی یارانه ها پردا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 284
نویسنده : حامد عابدی

رییس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: : تعیین قیمت تمام شده کالا توسط دولت تنها در یک اقتصاد مریض اتفاق می افتد در صورتیکه در یک اقتصاد پویا قیمت تمام شده توسط بازار تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سید علی صدری شامگاه گذشته (پنجشنبه) در چهارمین جشنواره تولید کنندگان جوان استان اصفهان اظهار کرد: هیچکدام از بانکها سهم 37 درصدی صنعت را از هدفمندی یارانه ها پرداخت نکرده اند.

وی افزود: در جلسه ای با بانک مرکزی مقرر شد که در کنگره بانکداری گزارشی از عملکرد بانکها در خصوص حمایت از تولید و پرداخت این سهم داده شود.

رییس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در ابتدا بانکها تسهیلاتی را به نام مشارکت مدنی در اختیار تولید کنندگان قرار دادند، ادامه داد: در حال حاضر بانکها از تولید کننده خواسته اند که به صورت اقساطی این مشارکت انجام شود که این خلاف قانون است، چون در قانون مشارکت مدنی تدریجی وجود ندارد.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز تصریح کرد: این نوسانات به شدت بر روی بخش تولید اثرات مخربی داشته و دارد.

صدری با بیان اینکه دولت در هیچ کجای دنیا قیمت تمام شده کالا را تعیین نمی کند، تصریح کرد: تعیین قیمت تمام شده کالا تنها در یک اقتصاد مریض اتفاق می افتد در صورتیکه در یک اقتصاد پویا قیمت تمام شده توسط بازار تعیین می شود.

وی با اشاره به قانونگذاری در بخش تولید تاکید کرد: به جای قانوگذاری های جدید باید قانون های دست و پاگیر را لغو کرد تا وضعیت بهبود پیدا کند.

همچنین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان اصفهان گفت: باید موانع از سر راه تولید ملی برداشته شود و با تغییر نگرش های فرهنگی جامعه نسبت به کالاهای ملی مشکلات اقتصادی برطرف شود.

حامد پاک طینت اظهار کرد: مقارن شدن روز صنعت و معدن با روز جوان در سالی که با شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است بسیار اتفاق مبارکی است.

وی با طرح این سوال که منظور از حمایت از تولید ملی چیست، افزود: آیا این مسئله به این معنی است که تولید ملی موجودی ناتوان است و باید از آن حمایت کرد و یا اینکه حمایت از موجودی که قرار است اقتصاد کشور را سروسامان دهد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان اصفهان ادامه داد: باید موانع از سر راه تولید ملی برداشته شود و با تغییر نگرش های فرهنگی جامعه نسبت به کالاهای ملی مشکلات اقتصادی برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید از سرمایه گذاری که سرمایه خود را برای ایجاد شغل در کشور مصرف می کند تقدیر و حمایت کرد، افزود: جوانی که به جای انتظار برای پیدا کردن شغلی، خود کارآفرینی می کند باید مورد تقدیر قرار گیرد.

پاک طینت با بیان اینکه باید نگاه تولید محور در کشور نهادینه شود، تصریح کرد: مجلس در بخش قانونگذاری، دولت در بخش اجرایی و دانشگاهها در بخش علمی باید تمام تلاش خود را در جهت رفع موانع در تولید انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر سیاست های پولی و مالی درست تنظیم شود، تولید ملی ارتقا خواهد یافت.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه در کشور کنترل نرخ ارز و تورم بر عهده بانک مرکزی است، تصریح کرد: نوسان بهره بانکی متغیر است و برای صنعت مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک وضعیت ایده آل در تولید به نیروی کار و سرمایه نیاز است، گفت: خوشبختانه هر دو را در کشور داریم و می توانیم با حمایت از صنعت به وضعیت ایده آل برسیم.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: